مدیریت برنامه، بودجه و تحول اداری |
معرفی مدیریت برنامه، بودجه و تحول اداری
|
|
طاهره هادوی
سرپرست برنامه، بودجه و تحول اداری
|
شرح وظایف
|
- انجام کلیه امور مربوط به تهیه و تدوین بودجه دانشگاه.
- برنامهریزی، تنظیم فعالیتها و پیشنهاد بودجه سالیانه مطابق با اولویتهای دانشگاه.
- همکاری با مدیران و روسای واحدها در امر تهیه و تنظیم بودجه.
- جمعآوری بودجههای پیشنهادی توسط واحدهای مختلف و بررسی برنامهها و اعتبارات مورد پیشنهاد.
- تلفیق و تنظیم بودجههای پیشنهاد شده در قالب هدفها و خطمشی کلی دانشگاه.
- نظارت بر نحوه مصرف اعتبارات و سنجش میزان پیشرفت عملیات در هر یک از واحدها.
- دفاع از بودجه پیشنهاد شده در مراجع رسیدگی.
- ابلاغ بودجه مصوب به هر یک از واحدها و تخصیص اعتبارات مصوب در دورههای سهماهه به واحدهای دانشگاه.
- نگهداری حساب و دفاتر اعتبارات بودجهای برحسب فعالیت و برنامههای اجرایی دانشگاه و نظارت بر اجرای بودجه واحدها.
- بررسی و مبادله بودجه تفصیلی اعتبارات جاری با وزارت متبوع.
- مطالعه و بررسی مداوم وظایف سازمانی دانشگاه و واحدها و چگونگی گردش کار در آنها با توجه به برنامه توسعه دانشگاه.
- انجام بررسیهای سازمانی به منظور برنامهریزی و برآورد نیروی انسانی مورد نیاز دانشگاه.
- مطالعه و بررسی مستمر در سازمان و وظایف واحدهای تابعه به منظور برنامهریزی و تفکیک و تقسیم صحیح وظایف بین واحدها و جلوگیری از تکرار و تداخل وظایف دانشگاه.
- تهیه و تنظیم نمودار سازمانی(تشکیلاتی) و تهیه و تنظیم پستهای سازمانی متناسب با وظایف و مسئولیتهای واحدهای تابعه دانشگاه با همکاری واحدهای ذیربط..
- مطالعه و بررسی درخصوص تهیه و تنظیم شرح وظایف واحدها و همچنین شرح وظایف پستهای سازمانی دانشگاه و ابلاغ آنها به واحدها پس از تصویب توسط هیأت امناء و ابلاغ سازمان تفصیلی از سوی وزارت متبوع.
- بررسی پیشنهادات واحدها در مورد تغییر و اصلاح پستهای سازمانی و شرح وظایف و تهیه گزارشات لازم و انجام اقدامات ضروری جهت رفع مشکلات سازمانی آنها.
- انجام طرحهای مطالعاتی مربوط به اصلاح ساختار و تشکیلات سازمانی.
- مطالعه و بررسی در امر طبقهبندی مشاغل کارکنان.
- تشخیص و تعیین رشته شغلی پستهای سازمانی با توجه به طرحهای طبقهبندی مشاغل.
- تهیه و تنظیم آمارهای لازم درباره فعالیتها، نیروها و عوامل موجود در دانشگاه و واحدهای تابعه(پرسنلی و بودجه)، به منظور اعمال نظر صحیح و منطقی در مدیریت دانشگاه.
- شرکت فعال در شوراها، کمیتهها و اظهار نظر پیرامون مسائل مربوط..
- برنامهریزی برای بهبود مستمر مدیریت و افزایش بهرهوری در فرآیند آموزش، تحقیق و فناوری با عنایت به شایسته سالاری، ابتکار، خلاقیت و افزایش مشارکت و انعطاف سازمانی.
- برنامهریزی و نظارت بر طراحی، بهینهسازی و انطباق نظامهای مدیریتی متناسب و مورد نیاز جهت اجرای برنامههای توسعه آموزش عالی.
- انجام طرحهای مطالعاتی مربوط به اصلاح ساختار و تشکیلات سازمانی، ساختار نیروی انسانی، فرهنگ سازمانی، سیستمها و روشهای مورد عمل در دانشگاه
- انجام طرحهای مطالعاتی برای تعیین اقدامات لازم در مورد اصلاح مقررات و آییننامههای داخلی دانشگاه با هدف سادهسازی و هماهنگ ساختن آنها.
- برنامهریزی و نظارت در زمینه بررسی سیستمها، روشها و رویههای مورد عمل در دانشگاه و انجام اقدامات لازم در جهت اصلاح و بهبود آنها با هدف افزایش رضایتمندی کارکنان و ارباب رجوع، تسهیل در انجام کارها و انطباق با نیازهای جدید.
- پشتیبانی، هدایتو نظارت بر فعالیتهای بهرهوری و تحول اداری دانشگاه.
- برنامهریزی جهت اجرای مصوبات شوراها و کمیسیون بهرهوری و تحول اداری دانشگاه.
- ارزیابی عملکرد و تهیه و تنظیم گزارش ادواری از اجرای برنامههای تحول اداری و بهرهوری در دانشگاه.
- انجام سایر امور محوله از سوی رئیس دانشگاه.
|
معرفی کارشناسان
|
|
زهرا محمودزاده
کارشناس آمار و بودجه
|
|
|
تاریخ به روز رسانی: | 1400/07/28 |
تعداد بازدید: | 1875 |